9

Discussion of the Service Law, Legalization of freely located fleets and resources on planets

1
Reputation 236
Group toss Alliance STORM 114 40 65 Points 10 927 949 Messages 212
Dear Senators, upon request, I submit for your consideration, discussion and further draft law "On Service"
I ask you to treat this project responsibly, put forward your proposals on each issue:

1. Unires is the value in Vespene, calculated according to the classic formula 4/2/1. An example of resources on the planet 4kk meta 2kk minks 1kk vespa in unires is 3kk. An example of a fleet of 500 BT is 5kk meta and 2kk minks, in unires it is 2.25kk.

2. Non-save resa - the presence of resources on the object of more than 50% of the cost in the unires of the destroyed civilian fleet gives the right to attack the object

3.Non-save combat fleet - having a combat fleet of at least 3k BP gives the right to attack the object

4. Infection of mines, devouring by lex is prohibited, except if the player is

5. It is strictly forbidden to demolish or capture the alliance objects of Alstancia, Astera, Gates - everywhere, incl. at the donkeys; OPS and Cannons in foreign territory

6 During the arrival of the Naga, it is forbidden to hit the fleet during the demolition of the Naga

7. There is no service at the coordinates, there is respect
22 April 2022 07:44:49
22 April 2022 07:44:49
2
Reputation 423
Group toss Alliance BATTLESTAR 60 66 261 Points 5 748 462 Messages 12
4,5,6 на пересмотр.
4. - зачем нужен в игре Лекс? Ишек можно и коровами засаживать.

5. - (и снова Ишки) если у ишки упакованная ОПС с большой обороной, то с чего вдруг его ОПС нельзя спилить? На это тратится время и и получается ресс! И какая разница в тер-рии? Ишка и в Африке ишка.

6. - Это конечно субъективно всё. Запрещено,на территории чужого альянса.
P.S. Если на тер-рии моего ала кто-то появится и будет летать и бить нагов с хорошим флотом, то почему бы и не поймать такого?
22 April 2022 09:14:44
22 April 2022 09:14:44
3
Reputation 76
Group humans Alliance MINERS OF PARADISE 94 79 91 Points 9 109 474 Messages 27
Если нельзя програмно ввести ограничения по вопросу обсуждения то это будет тавтология- то есть ниочем в игровом мире все что разрешено програмно не может быть запрещено

Особено показательно в этом снос Васей Алок по своей хотелке - а правила пишуться для всех
22 April 2022 11:09:03
22 April 2022 11:09:03
4
Reputation 27
Group humans 48 55 150 Messages 262
Quote: Vitaly
2. Незасейв реса - наличие ресурсов на объекте более 50% от стоимости в униресе уничтоженного гражданского флота дает право атаковать объект
прилетают за меньшим и это нормально
Quote: Vitaly

3.Незасейв боевого флота - наличие боевого флота от 3к БО дает право атаковать объект
ко мне за одним торчащим уником прилетали
Quote: Vitaly
4.Заражение шахт, пожирание лексами запрещено, за исключением случаев если игрок ишка
что в очередь за ишками уже вставать ? что за бред
Quote: Vitaly
.Строго запрещено сносить или захватывать альянсовые объекты Алстанции, Астеры, Врата - везде в т.ч. у ишек ; ОПС и Пушки на чужой территории
бред
Quote: Vitaly
6 Во время прилета нагов, запрещается бить флот во время сноса нага
ну тебе же может больше бо перепасть и лома если встретишь засранца
Quote: Vitaly
7.На координатах сервиса нет, есть уважение
сервиса впринцапи в игре нет мы же не в ферму играем а в стратегию.
Quote: Vitaly
Прошу Вас ответственно отнестись к данному проекту, по каждому вопросу выдвигать свои предложения:
Не вижу смысла что либо из выше перечисленного вводить ибо мы играем в стратегию а не в ферму где пасутся розовые пони.
24 July 2022 21:58:52
24 July 2022 21:58:52
5
Reputation -186
Group Terminator 98 7 48 Messages 8268
Quote: Vitaly
проект закона "О сервисе"

А какие санкции предполагаются за нарушение? Выдавать нескрываемую медальку «Сервисник» на год, чтобы обиженки не тратились на засирание профилей?
Медалью можно увеличивать процент вывоза ресурсов с 50 до 75, например.
25 July 2022 15:28:39
25 July 2022 15:28:39
6
Reputation 169
Group humans Alliance Ghost Division 128 33 74 Points 17 202 601 Messages 74
I don't like the concept of the "Service Fleet" cannot be attacked. The big Alliances use it to protect their stuff.
But when they want to attack someone they do what they want.
For example One of their players leave the Alliance for a while and is doing the service attacks.
Then he returns. When you complain then the answer is: The player was not in the Alliance. Not our fault.

Additionally: This is a Strategy game - not a game for pacifists. When you prohibit all kinds of attacks, the only way for a fight is to wait until someone forgets to save his fleet.
Very boring in my opinion.

Asteroids: Common agreement is not to touch Asteroids. But the big Alliances don't care and use the same trick as mentioned above.

OPS: the same

In my view: When the game mechanics allow an attack, the attack should be ok.
All these unwritten rules only protect the big alliances and they do whatever they want to attack the small Alliances or players without Alliance.


I would propose a new general rule: The Top 10 Alliances should not be able to make pacts with each other.
This would make the game more interesting. Currently, this game is way too corrupt.
28 July 2022 17:38:07
28 July 2022 17:38:07
7
Reputation 99
Group humans Alliance - VS - 146 66 77 Points 22 752 791 Messages 212
Медалька "сервисник" - 10% ко всем параматрам флота.
Это нужно отдельно судей привлекать, кто бы расматривали данные дела и выносили решение.
14 August 2022 11:48:40
14 August 2022 11:48:40
8
Reputation 76
Group xerj Alliance Тень 56 24 19 Points 3 419 022 Messages 25
Может сразу жуков из игры убрать? Есть юнит с прописанными функциями, и они все должны быть разрешены. Без всяких условий. Или на уровне разрабов пересматривать функции. Почему я должен искать ишки, если мне нужно строить лексов за лаборатории, которые колонятся королевами? Зачем тогда нужен мутант королева? Бред какой то.
14 August 2022 17:36:42
14 August 2022 17:36:42

Information

You are not authorized

1 users are reading the topic (guests: 1)

Users: 0

Xcraft is a free browser strategy game with unique combat system.
Battle demonstration >>
Registration >>

2009 — 2525