In view of the fact that the topic of excluding planetoids from the battle that are located on objects before it begins was supported by many players in the chat, a new idea https://xcraft.ru/forum/topic_54180, I am moving it here for voting.
At the moment, the complexity of creating alliance networks created by the human race can be alleviated by participating in the construction of the alliance network of entities with the presence of planetoids on them. However, in view of the fact that such entities will have to be scattered far from the main defensive forces of the alliance players, planetoids, with any defense on the entity, become the desired prey of any attacker for the sake of filling up free BO. This fact leads to the complete exclusion of planetoids, essentially an analogue of the alliance stations of the human race, from the global construction of a common alliance network. And it also does not allow players who decided to create an alliance exclusively from the beetle race to set their own borders, visible on the map of the game space.
I propose that the beetle’s planetoids enter into battle on lunar objects and planets only if there is already a battle going on with the object with which they are docking, and if the battle began when the planetoids are already on the object, then they do not enter into battle. (similar to the harvesters of the human race or the planetary ripper of the Tosa).
At the moment, the complexity of creating alliance networks created by the human race can be alleviated by participating in the construction of the alliance network of entities with the presence of planetoids on them. However, in view of the fact that such entities will have to be scattered far from the main defensive forces of the alliance players, planetoids, with any defense on the entity, become the desired prey of any attacker for the sake of filling up free BO. This fact leads to the complete exclusion of planetoids, essentially an analogue of the alliance stations of the human race, from the global construction of a common alliance network. And it also does not allow players who decided to create an alliance exclusively from the beetle race to set their own borders, visible on the map of the game space.
I propose that the beetle’s planetoids enter into battle on lunar objects and planets only if there is already a battle going on with the object with which they are docking, and if the battle began when the planetoids are already on the object, then they do not enter into battle. (similar to the harvesters of the human race or the planetary ripper of the Tosa).
16 July 2024 22:27:59
Идея хорошая... Но планетоды строят альянсную сеть. Получается я построил 100500 планетоидов и у меня нерушимая ал сеть?
17 July 2024 18:56:01
Zlobniy_Trindl, почему нерушимая, лампы как минимум нужны для работы. Можно сделать чтобы алсеть загоралась только с лунных объектов и ОПС, тогда их можно протаранить. Тут на усмотрение админов, они любят в любом случае вносить вклад в баланс той или иной идеи
17 July 2024 19:11:35
Для работы плаников будет достаточно владык под саф и мозга. Не обязательно делать 100500 плаников на одной планете. Можно на каждую кинуть 25 плаников и получится цепочка в 5 систем радиус. И все. Планики не убьешь. Планету пилить?
Поверьте я сам хочу обезопасить свои планики. Но то что вы предлагаете это не выход. В первую очередь думайте как это используют против вас.
Поверьте я сам хочу обезопасить свои планики. Но то что вы предлагаете это не выход. В первую очередь думайте как это используют против вас.
17 July 2024 19:46:30
Quote: Zlobniy_Trindl
Можно на каждую кинуть 25 плаников и получится цепочка в 5 систем радиус.
Тогда напрашивается компромисный вариант: если планик работает только ради повышения выработки он в бой не вступает. Если транслирует сигнал альянсовой сети, то обнаруживает себя и вступает в бой. Дать игроку выбор: включать его как ретранслятор сигнала альянсовой сети или нет. И запретить менять этот выбор во время боя.21 July 2024 13:37:43
Information
You are not authorized
1 users are reading the topic (guests: 1)
Users: 0